Μοριοδοτούμενη Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στην Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Μοριοδοτούμενη Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στην Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Η «Μοριοδοτούμενη Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στην Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων» παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες στο σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών μονάδων, τη διασύνδεση των εκπαιδευτικών μονάδων και οργανισμών με τους κοινωνικούς θεσμούς, την οικονομική διαχείριση και τη διοίκηση ανθρωπίνων πόρων στους εν λόγω οργανισμούς.

Μέσα από την παρακολούθηση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι θα γνωρίσουν τις βασικές θεωρητικές έννοιες στο χώρο της διοίκησης και της ηγεσίας στην εκπαίδευση, θα μάθουν να εφαρμόζουν ένα συνολικό σχέδιο αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, να επεξεργάζονται τους κατάλληλους ποσοτικούς δείκτες για την καταγραφή του σχολικού έργου, αλλά και του γενικότερου «κλίματος» της σχολικής μονάδας, θα αναγνωρίσουν το νέο ρόλο των διευθυντών των σχολικών μονάδων, αλλά και των άλλων διοικητικών στελεχών της εκπαίδευσης, θα αναστοχασθούν σχετικά με τις ευκαιρίες, αλλά και τα προβλήματα που παρέχουν οι ιδέες της διοίκησης και της ηγεσίας στο περιβάλλον του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Το σεμινάριο απευθύνεται:

  1. σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση.
  2. σε εκπαιδευτικούς.
  3. σε εν ενεργεία σχολικούς συμβούλους & υποψήφιους σχολικούς συμβούλους.
  4. σε ενεργά και υποψήφια στελέχη της εκπαίδευσης.
  5. σε άτομα που επιθυμούν να ενταχθούν στο χώρο της διοίκησης της εκπαίδευσης.
  6. σε οικονομολόγους και αποφοίτους διοίκησης επιχειρήσεων που επιθυμούν να επικαιροποιήσουν τις γνώσεις τους σε θέματα εκπαιδευτικής διοίκησης και ηγεσίας.
  7. σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.
  8. σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση για την ένταξή τους στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. ΙΕΚ, ΣΔΕ).

Στόχος του Προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι να προσφέρει γνώσεις και δεξιότητες στο σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, την ανάπτυξη εκπαιδευτικών μονάδων, τη διασύνδεση των εκπαιδευτικών μονάδων και οργανισμών με τους κοινωνικούς θεσμούς, την οικονομική διαχείριση, αλλά και τη διοίκηση ανθρωπίνων πόρων στους εν λόγω οργανισμούς.

Γιατί να το παρακολουθήσω:

  1. Το σεμινάριο μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό των μορίων (2) σύμφωνα με το ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε στις 29/03/2018, Αρ. Φύλλου 1151 με θέμα: «Κριτήρια και Μοριοδότηση για την επιλογή Διευθυντών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.)».
  2. Το σεμινάριο μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό των μορίων (2) σύμφωνα με το ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε στις 29/03/2018, Αρ. Φύλλου 1151 με θέμα: «Κριτήρια και Μοριοδότηση για την επιλογή Υποδιευθυντών στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.)».
  3. Το σεμινάριο μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό των μορίων (2) σύμφωνα με το ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε στις 29/03/2018, Αρ. Φύλλου 1151 με θέμα: «Κριτήρια και Μοριοδότηση για την επιλογή Διευθυντών στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.)».
  4. Το σεμινάριο μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό των μορίων (2) σύμφωνα με το ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε στις 29/03/2018, Αρ. Φύλλου 1151 με θέμα: «Κριτήρια και Μοριοδότηση για την επιλογή Υποδιευθυντών στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.)».
  5. Το σεμινάριο οδηγεί σε προαιρετική πιστοποίηση, Vocational Training Program in Management of Educational Institutions.
  6. Το σεμινάριο εξασφαλίζει ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για απασχόληση σε Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (Κολλέγια, ΚΕΣ, ΚΕΚ, ΙΕΚ, Φροντιστήρια, ΚΔΒΜ, ΚΕΣ).

Επιπλέον, η παρακολούθηση του προγράμματος αναμένεται να ωφελήσει τους συμμετέχοντες, τόσο γνωστικά όσο και επαγγελματικά. Συγκεκριμένα, όλοι όσοι ολοκληρώσουν επιτυχώς το πρόγραμμα αναμένεται:

  1. Να έχουν αποκτήσει γνώσεις στη διοίκηση και οργάνωση των εκπαιδευτικών μονάδων.
  2. Να προγραμματίζουν και λαμβάνουν σωστές και αποτελεσματικές αποφάσεις σε θέματα διοίκησης και οργάνωσης των εκπαιδευτικών μονάδων.
  3. Να οργανώνουν αποτελεσματικά μια σχολική μονάδα και να συμβάλλουν στη δημιουργία κατάλληλου σχολικού κλίματος.
  4. Να αξιολογούν αποτελεσματικά τη διδασκαλία και το προσωπικό.
  5. Να έχουν αποκτήσει αυξημένα επαγγελματικά προσόντα, επικυρωμένα με βεβαίωση παρακολούθησης.

Μεθοδολογία εκπαίδευσης

Η παρακολούθηση του προγράμματος υλοποιείται με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκατάρτισης. Η πρόσβαση στην πλατφόρμα τηλεκατάρτισης έχει δίμηνη διάρκεια και οι συμμετέχοντες υποστηρίζονται εξ ολοκλήρου online.

  • Ενότητα 1: Το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα
  • Ενότητα 2: Εσωτερική Εκπαιδευτική Πολιτική και Περιθώρια Αυτονομίας της Σχολικής Μονάδας στη Διαδικασία του Προγραμματισμού
  • Ενότητα 3: Διευθυντής, Κλίμα και Κουλτούρα Διδασκόντων
  • Ενότητα 4: Ο Ρόλος και Το Πολυσύνθετο Έργο του Διευθυντή Σχολικής Μονάδας
  • Ενότητα 5: Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
  • Ενότητα 6: Ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Οργάνωση, Διαχείριση και Διοίκηση της Σύγχρονης Σχολικής Μονάδας
  • Ενότητα 7: Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου (Α.Ε.Ε.) Σχολικής Μονάδας
  • Ενότητα 8: Βελτίωση του Πλαισίου της Οργάνωσης και της Διοίκησης Εκπαιδευτικών Μονάδων
  • Ενότητα 9: Ηγεσία στην Εκπαίδευση
  • Ενότητα 10: Σύγχρονες Τάσεις στην Εκπαιδευτική Διοίκηση των Αναπτυγμένων Χωρών
User Avatar
Καθηγήτρια Φιλόλογος, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων. Υποψήφια Διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Κάτοχος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη «Γνωστική και Κινητική Ανάπτυξη» του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κάτοχος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη «Συστηματική Φιλοσοφία» του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Τελειόφοιτη Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην «Ειδική (Ενιαία) Εκπαίδευση) από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Κάτοχος Πτυχίου Κλασικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κάτοχος Πτυχίου του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, Ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και Μέντορας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας (ΕΚΠΑ). Γνώση Αγγλικών, Γαλλικών, Ιταλικών, Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, Συστήματος γραφής και ανάγνωσης Braille. Μέλος στο Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης του ΕΟΠΠΕΠ, στο Μητρώο Φιλολόγων για τη γλωσσική επιμέλεια των προγραμμάτων σπουδών, των οδηγών για τον εκπαιδευτικό και άλλου υλικού των υποέργων 1 και 9 της πράξης «Νέο Σχολείο (Σχολείο 21ου αιώνα) - Νέο Πρόγραμμα Σπουδών)» του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο Μητρώο Εκπαιδευτών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών/ΕΛΚΕ, στο Μητρώο Εκπαιδευτών της Σχολής Δια Βίου Μάθησης του ΤΕΙ Κρήτης, στο Μητρώο του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Ελλάδας (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ), στο Μητρώο Εκπαιδευτών – Επιμορφωτών του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ), στο Μητρώο των εξωτερικών συνεργατών της Ελληνικής Εταιρίας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκη-σης (ΕΕΤΑΑ) Α.Ε., στο μητρώο επιμορφωτών των προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, βασικός παράγοντας για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του Αιγαιοπελαγίτικου χώρου», στο Μητρώο Επιστημονικών Συνεργατών του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ (Μ.Ε.Σ.ΙΝ.Ε.), στο Μητρώο Συνεργατών του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ), στο Λογαριασμό για την Απασχόληση και την Επαγγελματική Κατάρτιση του ΟΑΕΔ (ΛΑΕΚ) και στο Μητρώο Συνεργατών του Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΚΕΠ). Επαγγελματική εμπειρία σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, σε Σχολές Γονέων, Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, σε προγράμματα εκπαίδευσης αλλοδαπών, παλιννοστούντων και Ρομά, αλλά και σε διάφορα προγράμματα σε συνεργασία με πανεπιστήμια (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Α.Π.Θ., Ε.Κ.Π.Α., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας).