Μοριοδοτούμενη Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών σε Μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

Μοριοδοτούμενη Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών σε Μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

Το πρόγραμμα έχει ως σκοπό να παρέχει στους εκπαιδευόμενους εκπαίδευση, κατάρτιση και εξειδίκευση σε θέματα αναγνώρισης και αντιμετώπισης των Μαθησιακών Δυσκολιών κατά τη διδασκαλία των ξενόγλωσσων μαθημάτων. Στο τέλος του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα έχουν αναπτύξει γνώσεις και ικανότητες που χρειάζονται, ώστε να ανταποκρίνονται με επάρκεια στο ρόλο του σύγχρονου εκπαιδευτή ειδικής αγωγής.

Η «Μοριοδοτούμενη Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στη Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών σε Μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες» λοιπόν, παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις και εφόδια σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, προκειμένου ο εκπαιδευτικός, ο γονιός ή οποιοσδήποτε ασχολείται με την ξενόγλωσση εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία, να μπορεί να ανταποκριθεί στις εξατομικευμένες ανάγκες τους. Πολύ συχνά οι καθηγητές ξένων γλωσσών τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα έχουν να αντιμετωπίσουν το θέμα της ένταξης των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες στις τάξεις τους, χωρίς να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις, αλλά και υποστήριξη. Η άγνοια των χαρακτηριστικών των Μαθησιακών Δυσκολιών οδηγεί τους καθηγητές στο χαρακτηρισμό των μαθητών αυτών ως «τεμπέληδες», «αδιάφορους» ή ακόμα και «χαμηλού νοητικού επιπέδου». Οι μαθητές αυτοί, χωρίς την κατάλληλη υποστήριξη, συχνά εγκαταλείπουν την εκμάθηση της ξένης γλώσσας, όταν δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών.

Το πρόγραμμα εξετάζει τις βασικές διδακτικές αρχές της γενικής και ειδικής διδακτικής, τον τρόπο οργάνωσης και σχεδίασης ενός ξενόγλωσσου μαθήματος, αλλά και τα οφέλη της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και της διαθεματικότητας ως βιωματικών μεθόδων κατά τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Μέσα από τη μελέτη των συγκεκριμένων ενοτήτων, θα παρουσιαστούν οι διάφορες Μαθησιακές Δυσκολίες που συναντούν μαθητές κατά τη διδασκαλία των ξενόγλωσσων μαθημάτων, τα χαρακτηριστικά των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες κατά την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, αλλά θα δοθούν και προτάσεις για τη διδασκαλία των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες και τρόποι βελτίωσης του γνωστικού τους επιπέδου.

 

Το σεμινάριο απευθύνεται:

  • σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση.
  • σε καθηγητές ξένων γλωσσών.
  • σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, νηπιοβρεφοκόμους, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι: ΑΕΙ Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ: Κοινωνικής Εργασίας, Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Νοσηλευτικής, ΙΕΚ: Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, Νοσηλευτικής και συναφών ειδικοτήτων Ειδικής Αγωγής).
  • σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.
  • σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση για την ένταξή τους στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. ΙΕΚ, ΚΔΒΜ).

 

Επιπλέον, η παρακολούθηση του προγράμματος αναμένεται να ωφελήσει τους συμμετέχοντες, τόσο γνωστικά όσο και επαγγελματικά. Συγκεκριμένα, όλοι όσοι ολοκληρώσουν επιτυχώς το πρόγραμμα αναμένεται:

  • Να έχουν αποκτήσει γνώση των σύγχρονων μεθόδων διδακτικής.
  • Να πραγματοποιούν διδακτικούς σχεδιασμούς που να εναρμονίζονται με τη φιλοσοφία και τους στόχους της ειδικής αγωγής.
  • Να έχουν αποκτήσει αυξημένα επαγγελματικά προσόντα, επικυρωμένα με βεβαίωση παρακολούθησης.
  • 1. Διδακτικές Αρχές Γενικής και Ειδικής Διδακτικής
  • 2. Οργάνωση και Σχεδίαση του Μαθήματος
  • 3. Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία
  • 4. Διαθεματικότητα και Βιωματική - Επικοινωνιακή Μάθηση
  • 5. Μαθησιακές Δυσκολίες - Δυσλεξία
  • 6. Μαθησιακές Δυσκολίες και Διδασκαλία Ξενόγλωσσων Μαθημάτων
  • 7. H Διδασκαλία Διαμεσολαβητικών Δραστηριοτήτων στο Μάθημα της Ξένης Γλώσσας
  • 8. Εκπαιδευτικά σενάρια (educational scenarios)
  • 9. Οι ΤΠΕ στη Διαδικασία Διδασκαλίας και Μάθησης των Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες
  • 10. Η Συμβολή της Τέχνης στην Εκπαίδευση Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες
User Avatar
Καθηγήτρια Φιλόλογος, Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων Υποψήφια Διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Κάτοχος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην «Ειδική (Ενιαία) Εκπαίδευση)» από το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου Κάτοχος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη «Γνωστική και Κινητική Ανάπτυξη» του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Κάτοχος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στη «Συστηματική Φιλοσοφία» του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Κάτοχος Πτυχίου Κλασικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Κάτοχος Πτυχίου του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Γνώση Αγγλικών, Γαλλικών, Ιταλικών, Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, Συστήματος γραφής και ανάγνωσης Braille Επαγγελματική εμπειρία σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, σε Σχολές Γονέων, Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, σε προγράμματα εκπαίδευσης αλλοδαπών, παλιννοστούντων και Ρομά, αλλά και σε διάφορα προγράμματα σε συνεργασία με πανεπιστήμια (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Α.Π.Θ., Ε.Κ.Π.Α., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ΠΑΜΑΚ).