Κομβικός ο ρόλος του Στελέχους Γραμματειακής Υποστήριξης στο επιχειρησιακό περιβάλλον ιδιωτικό ή δημόσιο. Συμβάλει στη δημιουργία ενός εργασιακού κλίματος υψηλών προδιαγραφών, ξεκινώντας από την ευταξία και πειθαρχία του χώρου, καλλιεργώντας συνειδητά φιλικές σχέσεις, ενώ παράλληλα διευκολύνει τη διεκπεραίωση των ανατιθέμενων εργασιών.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε νεοεισερχόμενους στον γραμματειακό κλάδο, σε υφιστάμενα γραμματειακά και διοικητικά στελέχη επιχειρήσεων, οργανισμών ή άλλων φορέων, σε στελέχη αποθήκης και λογιστηρίου αλλά ακόμη και σε ανέργους, φοιτητές ή αποφοίτους ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ και Λυκείων οι οποίοι ενδιαφέρονται να σταδιοδρομήσουν στο κλάδο της Διοικητικής – Γραμματειακής Υποστήριξης.
Σκοπός του υποχρεωτικά πιστοποιημένου προγράμματος Vellum Assistant Manager είναι η αποτελεσματική προετοιμασία του συμμετέχοντα στο σύγχρονο περιβάλλον γραφείου κάθε οργανισμού. Θα αναλυθούν στις επιμέρους ενότητες ζητήματα που αφορούν την επικοινωνία, την οργάνωση γραφείου και τη χρήση νέων τεχνολογιών για τη διευκόλυνση της εργασίας και επιπλέον, θα γίνει αναφορά στη σύνταξη επιστολών και αναφορών, στη διεκπεραίωση τηλεφωνημάτων, στη διαχείριση εγγράφων όπως είναι η αρχειοθέτηση και η μεταβίβασή τους κλπ .
Ο κάθε εκπαιδευόμενος μετά το τέλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει στη πράξη όλα όσα έμαθε μέσω του προγράμματος “Assistant Manager”, καθώς υπάρχουν εργασίες προς υλοποίηση για την καλύτερη εμπέδωση όσων έχει διδαχθεί.
Τέλος, πέραν του εκπαιδευτικού υλικού, υπάρχει η δυνατότητα συνεχούς καθοδήγησης (Coaching) όλων των εκπαιδευομένων σε ζητήματα που αφορούν τη θέση γραμματειακής και διοικητικής υποστήριξης, για όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Μεθοδολογία εκπαίδευσης
Η παρακολούθηση του προγράμματος υλοποιείται με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκατάρτισης. Η πρόσβαση στην πλατφόρμα τηλεκατάρτισης έχει τρίμηνη διάρκεια και οι συμμετέχοντες υποστηρίζονται εξ ολοκλήρου online.
Πιστοποίηση
Μετά την ολοκλήρωση του τμήματος ακολουθεί η υποχρεωτική συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις για την λήψη πιστοποιητικού «Vellum Assistant Manager Certificate» μέσω της εξεταστική μεθόδου examiny, που υποστηρίζεται από τον φορέα πιστοποίησης Vellum Global Educational Services.
-
1. Προσωπική ανάπτυξη
-
2. Οργανωτική δομή & Αρχές λειτουργίας
- Σύγχρονα εταιρικά σχήματα, Συντελεστές, Στοιχεία & Μορφές επιχειρήσεων
- Μεγέθη επιχειρήσεων & Τομείς δραστηριοτήτων
- Οργανώσεις & Τύποι οργανώσεων
- Εργασιακές σχέσεις & Εργασιακά ζητήματα
- Επιχειρηματική ηθική & δεοντολογία
- Εταιρική κουλτούρα, Εταιρικό περιβάλλον & Επικοινωνία
- Εταιρικό όραμα, Εταιρικές αξίες & Εταιρική αποστολή
- Εταιρική ταυτότητα & Εταιρική στρατηγική
- Διοίκηση μέσω στόχων
-
3. Θέματα διοίκησης & Διαχείρισης έργων
- Ηγεσία: Έννοια & Είδη ηγεσίας
- Ορισμός manager & Χαρακτηριστικά ηγέτη
- Κατηγορίες ηγετών & Πιθανά λάθη
- Ορισμός ομάδας & Διάκριση ομάδων
- Διαπραγμάτευση, Χαρακτηριστικά διαπραγμάτευσης & Αμοιβαίες προσαρμογές
- Σημαντικά σημεία διαπραγμάτευσης & Επιτυχία στη διαπραγμάτευση
- Διοίκηση ολικής ποιότητας & Λίστα ενεργειών ελέγχου
- Διαχείριση έργου & Κύκλος ζωής έργου
- Διαχείριση ρίσκου, Διαχείριση κινδύνων & Διάγνωση πιθανών κινδύνων
-
4. Γραφείο & Είδη τεχνολογίας
- Προμήθειες αναλώσιμων & Εξοπλισμός γραφείου
- Έλεγχος προμηθειών γραφείου
- Βάσεις δεδομένων: Διαχείριση & Οργάνωση
- Συστήματα Διαχείρισης Βάσεων Δεδομένων (Σ.Δ.Β.Δ.)
- Μοντέλα Σ.Δ.Β.Δ. & Πλεονεκτήματα Σ.Δ.Β.Δ.
- Paperless office
- Πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα Paperless Office
- Στρατηγικές μείωσης χαρτιού & Στόχοι εφαρμογής paperless office
- Εταιρική κοινωνική ευθύνη
- Τηλεματική & Τηλεπληροφορική
- Ηλεκτρονικό εμπόριο (E-commerce)
- Ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων (Electronic Data Interchange ή E.D.I.)
- Τηλεκατάρτιση & Τηλεργασία
- Εργονομία στο γραφείο
- Συμβουλές για αποδοτική εργασία
- Χρήση λογισμικού Microsoft Office
- Ηλεκτρονική επικοινωνία & Διαδίκτυο
-
5. Διαχείριση καθημερινότητας
- Εμπορική αλληλογραφία
- Δομή επιστολής & Αναφορές
- Συγγραφή πρακτικών
- Έγγραφα επιχείρησης: Αρχειοθέτηση, Ταξινόμηση & Διαχείριση εγγράφων
- Ηλεκτρονικά εγγραφα επιχείρησης: Αρχειοθέτηση, Ταξινόμηνη & Διαχείριση εγγράφων
- Κανόνες & Συστήματα διαχείρισης αρχείων
- Στοιχεία λογιστικής & Χρηματοοικονομικές καταστάσεις
- Χρηματοοικονομική λογιστική
- Ισολογισμός
- Κέρδη χρήσεως & Ζημία χρήσεως
- Διαχείριση χρόνου: Επιλογές οργάνωσης, Προβλήματα & Παγίδες
- Τεχνικές διαχείρισης χρόνου βάσει Kennedy
- Keep it short and simple
- Καθήκοντα γραμματείας
- Εφαρμογή & Σχεδιασμός διαχείρισης χρόνου
- Κατάρτιση χρονοδιαγράμματος & Καθορισμός στόχων
- Προτεραιότητες: Καθορισμός & Διαβάθμιση προτεραιοτήτων
- Αναβλητικότητα
- Άγχος & Κούραση
- Αποδοτικότητα & Αποτελεσματικότητα
- Δείκτες παρακολούθησης αποδοτικότητας
- Δείκτες μέτρησης αποδοτικότητας
- Δείκτες μέτρησης αποτελεσματικότητας
-
6. Δημόσιες Σχέσεις & Επικοινωνία
- Δημόσιες σχέσεις: Έννοια & Ορισμοί
- Οργάνωση γραμματείας δημοσίων σχέσεων
- Σύνταξη δελτίων τύπου & Επικοινωνιακές τακτικές
- Ανακοινώσεις τύπου
- Εταιρική επικοινωνία
- Εταιρική ταυτότητα
- Εταιρική εικόνα: Διαστάσεις & Παράγοντες διαμόρφωσης
- Ηθική: Ορισμός & Είδη ηθικής
- Επιχειρηματική ηθική & Κοινωνική ευθύνη
- Κώδικας δεοντολογίας
- Ανάπτυξη εταιρικών σχέσεων
- Υλοποίηση επιχειρηματικών εκδηλώσεων
- Επαγγελματική συνάντηση: Οργάνωση συνάντησης
- Επαγγελματικά συνέδρια: Διοργάνωση, Διάκριση & Υλοποίηση
- Επαγγελματικά ταξίδια
-
7. Επικοινωνία στο εργασιακό περιβάλλον
- Επικοινωνία: Κατανόηση της έννοιας, Αποτελεσματική επικοινωνία, Επιχειρησιακή επικοινωνία & Μοντέλα επικοινωνίας
- Ανατροφοδότηση & Ενεργητική ακρόαση
- Ενσυναίσθηση
- Συναισθηματική νοημοσύνη
- Ερωτήσεις & Είδη ερωτήσεων
- Λεκτική επικοινωνία: Σημασία ορθής επικοινωνίας, Εμπόδια & Τεχνικές βελτίωσης
- Μη λεκτική επικοινωνία: Η τέχνη της παρατήρησης & Η γλώσσα του σώματος
- Εμπόδια στην επικοινωνία
- Διαρροή αλήθειας
- Τηλεφωνική επικοινωνία
- Εκφράσεις
- Ομαδική εργασία & Δημιουργία συνεργατικού κλίματος
- Προγραμματισμός, Λειτουργία & Διοίκηση απόδοσης
- Διοίκηση βάσει στόχων
- Προγραμματισμός: Τύποι προγραμμάτων, Χρονική διάκριση & Χρονικός ορίζοντας προγραμματισμού
- Καθοδήγηση & Αξιολόγηση υφισταμένου
- Συχνά λάθη στην αξιολόγηση
- Επιβράβευση & Συσχέτιση απόδοσης με αμοιβή
- Διαχείριση & Αιτίες διαφωνιών: Εντοπίζοντας τη φύση της διαφωνίας
- Συμβιβασμός & Συναίνεση
- Κανόνες επικοινωνίας
-
8. Διευθέτηση δύσκολων καταστάσεων
- Συγκρούσεις: Ορισμός, Αίτια, Δυναμική & Είδη συγκρούσεων
- Αρχές διαχείρισης συγκρούσεων: Στάδια, Κόστη & Αποτελέσματα
- Διαμεσολάβηση & Επίλυση συγκρούσεων με παρέμβαση τρίτων
- Ενέργειες & Τεχνικές διαχείρισης συγκρούσεων
- Στόχοι αποτελεσματικής διαχείρισης & Αξιολόγηση εναλλακτικών επιλογών
- Άτυπες & Τυπικές ομάδες
- Συμμετοχική λήψη αποφάσεων & Επίλυση προβλημάτων
- Πρόληψη & Αντιμετώπιση συγκρούσεων
- Συνεργασία & Διευθέτηση δύσκολων καταστάσεων
- Ομαδικότητα & Χαρακτηριστικά ομαδικής συνεργασίας
- Κοινοί θεσμοί, Αξίες & Στάσεις
- Ιεραρχία & Αλληλεξάρτηση ρόλων
- Κοινοί στόχοι στο εργασιακό περιβάλλον & Ικανοποίηση αναγκών
- Διαφορετικότητα στο εργασιακό περιβάλλον
- Στερεότυπα, Προκαταλήψεις & Διακρίσεις
- Χειρισμός δύσκολων ατόμων & Διαχείριση αδιεξόδων
- Διεκδικητικότητα & Επιθετικότητα
-
9. Διαχείριση συναισθημάτων
- Άγχος & Stress στο εργασιακό περιβάλλον
- Σύνδρμο Burnout
- Διαπροσωπική επικοινωνία: Ροή & Κατεύθυνση πληροφορίας
- Διαστρέβλωση μηνυμάτων & Mobbing
- Συναισθηματική νοημοσύνη
- Προβολή & Διαμόρφωση προσωπικής εικόνας
- Προβολή & Διαμόρφωση επαγγελματικής εικόνας
- Ευγένεια & Σεβασμός
- Αυτοπεποίθηση & Απόδοση
- Ενδυνάμωση & Αποδυνάμωση ατόμου
- Προσωπικοί στόχοι
- Στοχοθεσία βάσει μοντέλου S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Realistic, Time-bound)
- Αρμονία στο χώρο εργασίας