Σκοπός του προγράμματος «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας» είναι η αναβάθμιση των προσόντων των εκπαιδευτών ενηλίκων που διδάσκουν ή επρόκειτο να διδάξουν σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.
Είναι ιδανικό για:
- εκπαιδευτές ενηλίκων όλων των γνωστικών αντικειμένων που θέλουν να επιμορφωθούν στο επιστημονικό πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων, προκειμένου να εργαστούν σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
- εκπαιδευτές ενηλίκων που επιθυμούν να επικαιροποιήσουν τις γνώσεις τους στις σύγχρονες εξελίξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων
πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ – ΤΕΙ) και φοιτητές - εκπαιδευτικούς μόνιμους και μη που ενδιαφέρονται για θέματα εκπαίδευσης ενηλίκων
- όλους εκείνους που επιθυμούν ή κρίνεται απαραίτητο για την επαγγελματική και επιστημονική τους εξέλιξη να αποκτήσουν γνώσεις στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων και των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
Η Βεβαίωση Επιμόρφωσης που θα λάβει ο εκπαιδευόμενος μετά την επιτυχή παρακολούθηση του Προγράμματος του δίνει μόρια στις προκηρύξεις του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) και συγκεκριμένα στις προκηρύξεις για εκπαιδευτές ωρομίσθιους, μόνιμους και συμβούλους σταδιοδρομίας, συμβούλους ψυχολόγους στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.
Μεθοδολογία εκπαίδευσης
Η παρακολούθηση του προγράμματος υλοποιείται με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκατάρτισης. Η πρόσβαση στην πλατφόρμα τηλεκατάρτισης έχει τρίμηνη διάρκεια και οι συμμετέχοντες υποστηρίζονται εξ ολοκλήρου online.
-
1. Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
- Ορισμός Εκπαίδευσης Ενηλίκων
- Η έννοια της Διά Βίου Μάθησης
- Ενηλικίωση
- Αναδυόμενη Ενηλικίωση
- Ενηλικιότητα
- Αυτοπροσδιορισμός και Ενήλικες
- Ορισμός Αυτοπροσδιορισμού
- Συστατικά στοιχεία του αυτοπροσδιορισμού
- Η αυτοπροσδιοριζόμενη συμπεριφορά
- Δεξιότητες λήψης αποφάσεων-Δεξιότητες λήψης επιλογών-Επίλυση προβλημάτων-Καθορισμός και επίτευξη στόχων-Εσωτερικός τόπος ελέγχου-Αυτοαποτελεσματικότητα-Προσδοκία για το αποτέλεσμα-Αυτογνωσία-Δεξιότητες αυτοελέγχου-Συνηγορία του εαυτού
-
2. Τα χαρακτηριστικά των ενηλίκων εκπαιδευομένων
-
3. Ενήλικες Ρομά, παλιννοστούντες, μουσουλμάνοι, κρατούμενοι, ΑΜΕΑ, άτομα τρίτης (ώριμης) ηλικίας
- Χαρακτηριστικά συγκεκριμένων ομάδων ενηλίκων
- Ενήλικες Ρομά
- Ενήλικες παλιννοστούντες
- Ενήλικες Μουσουλμάνοι
- Ενήλικες κρατούμενοι
- Εκπαίδευση ενήλικων κρατούμενων
- Άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ)
- Στόχος ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΕΑΕ)
- Επίτευξη στόχων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΕΑΕ)
- Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ)
- Εμπόδια ατόμων με αναπηρία-Εξωτερικά εμπόδια-Εσωτερικά εμπόδια
- Ενήλικοι Τρίτης ηλικίας
-
4. Αποτελεσματική μάθηση-Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών και στόχων
- Προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης
- Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών και στόχων
- Προσδιορισμός των Αναγκών Εκπαίδευσης (ΠΑΕ)
- Οι 3 φάσεις της διερεύνησης των μαθησιακών αναγκών των ενήλικων εκπαιδευομένων (Πατσός)
- Οι 3 φάσεις της διερεύνησης των μαθησιακών αναγκών των ενήλικων εκπαιδευομένων (Witkin & Altschuld)
- Διάκριση ανθρώπινων αναγκών
- Καθορισμός σκοπού και στόχων εκπαιδευτικού προγράμματος
- Συμπεράσματα
-
5. Κλίμα σχολικής τάξης-Παράγοντες διαμόρφωσης του σχολικού κλίματος
- Ορισμός σχολικού κλίματος
- Παρεμφερείς έννοιες του σχολικού κλίματος
- Διαφορές σχολικού κλίματος-σχολικής κουλτούρας
- Παράγοντες επιρροής σχολικού κλίματος
- Χαρακτηριστικά θετικού σχολικού κλίματος
- Είδη σχολικού κλίματος
- Το ψυχοκοινωνικό κλίμα
- Παράγοντες επιρροής ψυχολογικού κλίματος
- Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης σχολικού κλίματος
-
6. Διαχείριση της Σχολικής Τάξης και Καλλιέργεια Δεξιοτήτων Ζωής
- Ο ρόλος των εκπαιδευτικών
- Βασικές ικανότητες για τη Δια Βίου Μάθηση
- Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα.
- Επικοινωνία σε ξένες γλώσσες.
- Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία
- Ψηφιακή ικανότητα
- Μεταγνωστικές ικανότητες (Learning to learn)
- Κοινωνικές ικανότητες και ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη
- Πρωτοβουλία και επιχειρηματικότητα
- Πολιτισμική συνείδηση και έκφραση
- Προγράμματα Παρέμβασης
-
7. Αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση ενηλίκων
- Εισαγωγή
- Υποστηρικτές και κατακριτές της ένταξης των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση
- Οφέλη Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση και σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία (μαθητές με ΔΕΠΥ, τυφλούς και μερικώς βλέποντες μαθητές, μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά, σε κωφούς/βαρήκοους μαθητές, άτομα με αυτισμό)
- Κατηγοριοποίηση χρήσης ΤΠΕ
- Ομοιότητες και διαφορές Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση και της Υποστηρικτικής Τεχνολογίας
- Καθολικός σχεδιασμός για τη μάθηση
- Συμπεράσματα