Σεμινάριο «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών» για Απευθείας Συμμετοχή στις Εξετάσεις Εκπαιδευτικής Επάρκειας του ΕΟΠΠΕΠ

Σεμινάριο «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών» για Απευθείας Συμμετοχή στις Εξετάσεις Εκπαιδευτικής Επάρκειας του ΕΟΠΠΕΠ

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιώς υλοποιεί το ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ», ΓΙΑ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΟΠΠΕΠ. Έχει στόχο την ουσιαστική προετοιμασία υποψηφίων εκπαιδευτών ενηλίκων για τις εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας του ΕΟΠΠΕΠ (Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού).

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους ενδιαφερομένους, που επιθυμούν να συμμετέχουν στις εξετάσεις του ΕΟΠΠΕΠ για την επάρκεια εκπαιδευτών ενηλίκων, αλλά δε διαθέτουν την απαιτούμενη εκπαιδευτική εμπειρία (150 ώρες) σε ενήλικες (βάσει του άρθρου 67 του Ν. 4386/2016). Οι απόφοιτοι του προγράμματος οδηγούνται απευθείας στη διαδικασία εξετάσεων πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας του ΕΟΠΠΕΠ.

Το πρόγραμμα διαπραγματεύεται σε βάθος τα θέματα θεωρητικής αξιολόγησης του ΕΟΠΠΕΠ, σύμφωνα με την τράπεζα θεμάτων προηγούμενων αξιολογήσεων και πραγματοποιείται στοχευμένη ανάλυση στο πεδίο της μικροδιδασκαλίας, καλύπτοντας τις απαιτήσεις και για την πρακτική αξιολόγηση του ΕΟΠΠΕΠ.

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2017, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4342/2015, (ΦΕΚ 143/Α’/9-11-2015) κανένας πλέον εκπαιδευτής ενηλίκων, ο οποίος δεν είναι πιστοποιημένος από τον ΕΟΠΠΕΠ, δεν θα μπορεί να διδάσκει σε προγράμματα συμπληρωματικής εκπαίδευσης, σε σεμινάρια, σε επιμορφώσεις που οργανώνονται από φορείς Δια Βίου Μάθησης (Πανεπιστήμια, Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης), που χρηματοδοτούνται (τα προγράμματα), από το νέο ΕΣΠΑ και τους Ευρωπαϊκούς Πόρους.

Η διαδικασία πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας των Εκπαιδευτών Ενηλίκων, είναι σύμφωνη με το περιεχόμενο του εκάστοτε ισχύοντος πιστοποιημένου Επαγγελματικού Περιγράμματος Εκπαιδευτή Ενηλίκων και σε αντιστοιχία με το Πλαίσιο Προγράμματος Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών.

Συγκεκριμένα, η διαδικασία πιστοποίησης, μετά από υποβολή αίτησης και δικαιολογητικών από τους υποψηφίους (portfolio ΕΟΠΠΕΠ), εφόσον κριθούν έτοιμοι και ικανοί, περιλαμβάνει γραπτή εξεταστική δοκιμασία και παρουσίαση μικροδιδασκαλίας.

Παροχές Προγράμματος

  • Βεβαίωση Παρακολούθησης.
  • Εκπαιδευτικό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή.
  • Υλοποίηση, Σχεδιασμός και Παρουσίαση Μικροδιδασκαλιών.
  • Δυνατότητα ένταξης στο μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων του Ε.Ε.Π.
  • Μονάδες ECVET.
  • Ενότητα 1: Ιστορική εξέλιξη - Εκπαιδευτική πολιτική.
  • Ενότητα 2: Εκπαίδευση Ενηλίκων και Θεωρίες Μάθησης.
  • Ενότητα 3: Ομάδα - Ομάδα Στόχος.
  • Ενότητα 4: Δυναμική της ομάδας - Επικοινωνία.
  • Ενότητα 5: Βασικές ικανότητες - Φύλο - Διαπολιτισμικότητα.
  • Ενότητα 6: Μεθοδολογία Σχεδιασμού - Κοινωνικό - Πολιτισμικό Πλαίσιο.
  • Ενότητα 7: Εκπαιδευτικές Μέθοδοι - Τεχνικές - Διεργασία.
  • Ενότητα 8: Εκπαιδευτικό υλικό - Εποπτικά μέσα-Χώρος.
  • Ενότητα 9: Αυτοαξιολόγηση - Συνεχής Ανάπτυξη.
  • Ενότητα 10: Μικροδιδασκαλία
User Avatar
Η Βασιλική Κελεμουρίδου είναι πτυχιούχος της Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με ειδίκευση στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση. Έχει λάβει μεταπτυχιακή επαγγελματική εξειδίκευση στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, ενώ συνεχίζει τη μεταπτυχιακή εκπαίδευση επιπέδου Master στις Επιστήμες της Αγωγής. Στο παρελθόν έχει συνεργαστεί στο Ελληνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής Ερευνών (ΕΚΕΨΥΕ), στην Εταιρία Ψυχοκοινωνικών Μελετών, σε Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, ενώ παράλληλα έχει εργαστεί για αρκετά χρόνια ως αυτοαπασχολούμενη στην παροχή συμβουλών στρατηγικών διαχείρισης. Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων (ΕΟΠΠΕΠ) και ενταγμένη στο μητρώο Επιστημονικών Συνεργατών του ΙΝΕ ΓΣΕΕ (ΜΕΣΙΝΕ). Η επιμόρφωσή της εντοπίζεται στο πεδίο της Συλλογικής Δράσης και ζητημάτων διαφορετικότητας, στην απόκτηση και εφαρμογή των μεταγνωστικών ικανοτήτων, καθώς και στον πολύπλευρο τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων, επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, συμβουλευτική σταδιοδρομίας, συμβουλευτική ευπαθών κοινωνικών ομάδων, αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων και εκπαίδευση εκπαιδευτών ενηλίκων. Έχει ασχοληθεί με έρευνες πάνω σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων, την αναπτυξιακή και εκπαιδευτική ψυχολογία, όπως επίσης και τη συμβουλευτική εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες, με διάφορες δημοσιεύσεις. Έχει λάβει μέρος σε πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια στην εκπαίδευση ενηλίκων και έχει συμμετάσχει σε ενημερωτικές ημερίδες του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού αναφορικά με στρατηγικές ευαισθητοποίησης για τη Δια βίου Μάθηση στην Ελλάδα. Είναι μέλος του Πανελληνίου συλλόγου συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, του Σωματείου εκπαιδευτών ενηλίκων και της Ελληνικής Εταιρίας Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, ΕΛΕΣΥΠ (Hellenic Society of Councelling and Guidance). Αυτό το διάστημα εργάζεται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Employment enhancement and social services integration in Athens Municipality (ESTI@) (Ενίσχυση της απασχόλησης και ολοκληρωμένες κοινωνικές υπηρεσίες στο Δήμο της Αθήνας (ESTI@) ως επαγγελματίας σύμβουλος.